Asiakastarina: Kruunu Herkku
Kruunu Herkku Oy on vuonna 1999 perustettu yritys, joka valmistaa valmisruokia kuluttajien ja HoReCa-asiakkaiden tarpeisiin. Kaikki ruoat tehdään käsityönä ja niitä ei valmisteta tehtaassa vaan keittiössä. Ruoat ovat kotona tehdyn makuisia, näköisiä ja mikä parasta, heti valmiita.
Sähköisen sanomanvälityksen ulkoistaminen OWS:lle oli järkevää, sillä nyt yrityksemme voi keskittyä omaan liiketoimintaansa ja OWS hoitaa EDI-sanomien kiemurat. OWS on luotettava ja toimintavarma kumppani. Palvelu on joustavaa, nopeaa ja se kasvaa yrityksen kasvun mukana. OWS on perehtynyt erinomaisesti liiketoimintaamme ja tuntee toimintaympäristömme, asiakkaamme ja asiakkaidemme yhteistyökumppanit.
Timo Marttinen
toimitusjohtaja, Kruunu Herkku Oy
EDI-sanomat ovat olleet Kruunu Herkulla käytössä jo vuosia
Kruunu Herkku on käyttänyt OWS:n EDI-palveluita jo vuosia. Käytännössä yrityksen tilaus-, toimitus- ja laskutusprosessit hoidetaan sähköistä sanomanvälitystä hyödyntäen. Aikoinaan lähtökohta prosessien sähköistämiselle oli asiakkailta tuleva toimintatapamalli. Automaattiset tilausjärjestelmät olivat laajasti Kruunu Herkun asiakkaiden käytössä. Näin heidänkin oli löydettävä ratkaisu, jotta toiminta omiin asiakkaisiin päin olisi mahdollisimman tehokasta ja sujuvaa.
– Meillä itsellämme ei ole ammattitaitoa EDI-sanomien hoitamiseen. Emme ole myöskään nähneet järkeväksi, että palkkaisimme tai kouluttaisimme henkilön tehtävään. Löysimme OWS:stä itsellemme sopivan kumppanin. Meillä ei ole pienintäkään epäilystä, etteikö OWS hoitaisi tarvitsemiamme EDI-palveluita juuri niin hyvin kuin ne vain voidaan hoitaa. Me osaamme ruokabisneksen ja saamme OWS:n avulla keskittyä siihen, kertoo Kruunu Herkun toimitusjohtaja Timo Marttinen ja jatkaa:
– OWS:n palvelut tehostavat ruokabisnestämme. Ilman OWS:n EDI-palvelua emme tekisi liiketoimintaa ollenkaan, sillä tilaukset, laskut ja toimitussanomat eivät välittyisi. Parasta palvelussa on helppous meille. Asiat toimivat ja Kruunu Herkun ei tarvitse investoida aikaa tiedon välitykseen. Voimme keskittyä omaan liiketoimintaamme ja sen ydinasioihin.
OWS:n toimialatuntemus on huippuluokkaa
Myöhemmin, ensimmäisten EDI-yhteyksien jälkeen, Kruunu Herkku on laajentanut palveluaan. Marttisen mukaan tämä on ollut helppoa – oli kyseessä sitten yhteydet uuteen asiakkaaseen, olemassa olevien päivittäinen tai vaikkapa yrityksen sisäinen organisaatiomuutos:
– Muutostilanteissa OWS:n toiminta on aina nopeaa ja joustavaa. Olen ollut vapaamuotoisesti yhteydessä puhelimitse tai sähköpostitse yhteyshenkilöömme ja hänen välityksellään asiat ovat menneet saman tien eteenpäin.
– OWS:ää kuvaavia sanoja ovat mielestäni ammattitaitoinen, joustava, nopea. Yrityksen asiantuntijoiden kanssa on helppo asioida. OWS tuntee erinomaisesti meidät ja toimintaympäristömme, asiakkaamme ja asiakkaidemme yhteistyökumppanit, iloitsee Marttinen.
EDI-sanomat tuovat selkeitä liiketoiminnallisia hyötyjä
Marttinen tiivistää EDI-sanomien liiketoiminnalliset hyödyt neljään asiaan:- OWS:n palvelussa parasta on toimintavarmuus. Asiakkaana voimme luottaa siihen, että EDI-sanomat kulkevat luotettavasti. Meidän ei tarvitse huolehtia, vaan tiedämme asioiden olevan hoidossa.
- Mikäli poikkeustilanteita ilmenee, reagoi OWS niihin nopeasti.
- Palvelu on nopeaa ja sitä on mahdollisuus laajentaa. Palvelu kasvaa yrityksemme kasvun mukana.
- EDI-sanomat ovat kustannustehokas valinta.