Uusi verkkolaskulaki astuu pian voimaan. Tässä vastaukset yleisimpiin lakimuutosta koskeviin kysymyksiin. Tulemme myös avaamaan asiaa lisää blogissamme ja antamaan käytännönohjeita yrityksille. Voit tilata blogit sähköpostiisi ja varmistaa näin, että saat tiedon itsellesi.
Sähköistä laskutusta koskevat, toisistaan poikkeavat oikeudelliset ja tekniset vaatimukset tekevät yritysten laskutuskäytännöistä liian monimutkaisia. Näitä kaupan esteitä vähentämään ja poistamaan on luotu eurooppalainen standardi, joka määrittää ne ydinelementit, joita sähköiseen laskuun on aina sisällyttävä. Tavoitteena on helpottaa kaupan käyntiä – tapahtui se valtion rajojen sisä- ja/tai ulkopuolella.
Jo huhtikuusta 2019 verkkolaskulaki on koskenyt julkishallinnon yrityksiä.
Laki laajenee 1.4.2020 koskemaan kaikkia yli 10 000 euron liikevaihdon yrityksiä tai yrityksiä, jotka tekevät pelkästään kuluttajapuolen kauppaa (B2C).
Todetaan heti alkuun, että ei hätää! Kaikki järjestyy ja OWS auttaa sinua lakimuutosta koskevissa kysymyksissä ja sitä seuraavissa toimenpiteissä.
Haluatko tehdä itsenäistä selvitystyötä? Lue, miten sähköiseen myyntilaskutukseen siirtyminen tapahtuu:
Sähköinen laskutus - Miten saan sen käyttöön?
Lisätietoa verkkolaskutukseen siirtymisestä tai hyväksyttyjen verkkolaskuformaattien käyttöönotosta saat meiltä OWS Finlandilta.