Kysyimme asiakkailtamme, mitä mieltä he ovat asiakaspalvelustamme vuosittaisessa, laajemmassa asiakastyytyväisyyskyselyssä. Asiakastyytyväisyyskyselyn tulosten pohjalta mittaamme onnistumisia, mutta ennen kaikkea niiden pohjalta luomme katseen tulevaan ja toimintamme kehittämiseen. Tavoitteenamme on olla asiakkaillemme ja kumppaneillemme partneri, joka auttaa heitä vastaamaan liiketoiminnan asettamiin vaatimuksiin B2B- ja järjestelmäintegraatioiden avulla.
OWS:n vuosittaiseen, laajempaan asiakastyytyväisyyskyselyyn vastasi 101 asiakastamme (vastausprosentti 13,2 %). Käydään tulokset läpi.
Pyysimme asiakkaitamme arvioimaan viisiportaisella asteikolla, kuinka sanomanvälitysoperaattorille ja integraatiokumppanille merkityksellisimmät toimintatavat toteutuvat OWS:n toiminnassa:
nopeaa | 4,4 |
ystävällistä | 4,5 |
luotettavaa | 4,5 |
joustavaa | 4,4 |
aktiivista | 4,2 |
asiantuntevaa | 4,5 |
kasvollista / läheistä | 3,6 |
Erinomaisista tuloksista huolimatta haluamme yhä kehittää toimintaamme. Kasvollinen asiakaspalvelu on kirjattu yrityksemme strategiaan. Siksi verkkosivujemme kuvissa seikkailevat omat työntekijämme, jokaisella asiakkaalla on oma myynnin ja tekniikan yhteyshenkilö ja tukipalveluissa vastaavat tutut ammattilaiset. Toimenpiteitä olemme siis jo tietoisesti tehneet ja jatkamme niihin panostamista. Asiakaspalvelumme yleisarvosana oli erinomainen 4,4 / 5.
OWS pitää ajan tasalla muutoksista sai arvosanakseen 4 / 5. Myös tähän tulemme kiinnittämään erityistä huomiota, sillä kuluvana vuonna yrityksemme laajentaa myös palvelutarjontaansa ja tämä luo asiakkaille uusia mahdollisuuksia oman liiketoiminnan kehittämiseen.
Asiakastyytyväisyyskyselymme mukaan 94,1 % asiakkaistamme pitää tärkeänä tai erittäin tärkeänä sitä, että OWS:n palvelut tuotetaan Suomessa. Lisäksi 91,1, % asiakkaistamme pitää tärkeänä myös sitä, että OWS on suomalainen perheyritys.
Näitä meille tärkeitä kysymyksiä olemme kysyneet asiakkailtamme asiakastyytyväisyyskyselyissä jo useamman vuoden ajan. Vuosi vuodelta niiden merkitys asiakkaidemme keskuudessa on noussut. Edellä mainitut, uusimmat tulokset ovat korkeimmat ikinä asiakastyytyväisyyskyselyssä saamamme tulokset näiden kahden kysymyksen kohdalla.
NPS (Net Promoter Score) on vertailukelpoinen mittari siitä, kuinka todennäköisesti asiakkaat suosittelisivat yrityksen tuotteita/palvelua ystävilleen ja kollegoilleen. Nollatulos kertoo siitä, että puolet yrityksen asiakkaista suosittelisi yritystä. Yli 50 pisteen tulos on erinomainen. OWS:n NPS-arvo on 66.
Hyvää, nopeaa, helppoa, tehokasta, sujuvaa, asiantuntevaa, luotettavaa, asiallista, rauhallista, ymmärtäväistä, ystävällistä, joustavaa, asiakaslähtöistä, selkeää... Mm. näitä termejä asiakkaamme jättivät asiakastyytyväisyyskyselyn vapaaehtoiseen kommenttiosioon.
"Todella hyvää asiakaspalvelua. Yhteyttä on otettu,
jos sanomien kanssa on ollut jotain ja jos itse olen ollut yhteydessä,
niin apua on saanut."
"Asiakaspalvelu on todella hyvää ja asiantuntevaa.
Ongelma ratkeaa usein heti ensimmäisellä soitolla ja nopeasti."
"Olen saanut nopeasti ratkaisuja,
vaikka kaikki eivät olekaan koskeneet suoraan OWS-palvelua"
"Asiantuntevat ja miellyttävät henkilökontaktit!"
Kiitos kaikille asiakastyytyväisyyskyselyyn vastanneille ja kiitos loistavalle OWS:n henkilökunnalle, joka lunastaa asiakaslupaukset päivittäin.